Проєкт рекомендацій


Проект рекомендацій
серпневої 2019 року конференції  педагогічних  працівників району

Обговоривши інформаційно-аналітичні матеріалами з питань підготовки до 2019-2020  навчального року та доповідь відділу освіти Петрівської районної державної адміністрації «Нова українська школа – простір освітніх можливостей», конференція педагогічних працівників району рекомендує:
1.Доповідь відділу освіти Петрівської районної державної адміністрації «Нова українська школа – простір освітніх можливостей», взяти до відома.
                2. У 2019/2020 н.р. діяльність закладів освіти, методичної служби, комунальної установи «Петрівський РЦОЗО», відділу освіти Петрівської райдержадміністрації спрямувати на підвищення якісного рівня освітніх послуг шляхом:
- модернізації змісту дошкільної та початкової освіти;
                -  забезпечення рівного доступу до якісної освіти;
                - переходу початкової та основної  школи на новий зміст навчання;
                - оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах упровадження Нової української школи та реалізації нових Державних стандартів освіти;
                - підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
                - задоволення запитів особистості;
                -  удосконалення системи моніторингу якості освіти;
                - сприяння формуванню здорового способу життя, фізичному розвитку дітей та підготовці молоді до самостійної діяльності;
                - підвищення соціального захисту учасників освітнього процесу;
- реалізації завдань, передбачених районною Програмою розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти Петрівського району на 2018-2021 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21.12.2017 року №369.

                3. Відділу освіти Петрівської  районної державної адміністрації:
3.1. Забезпечити функціонування та розвиток загальної середньої та дошкільної освіти відповідно до  вимог Закону України «Про освіту».
3.2.Продовжити реалізацію Програми розвитку дошкільної, загальної середньої,  позашкільної  освіти Петрівського району на 2018-2021 роки, яка  забезпечить  створення  умов рівного доступу до якісної освіти.
3.3. Вжити заходів щодо забезпечення переходу початкової та основної школи на новий зміст і структуру навчання відповідно до вимог Нової української школи (забезпечення учителів відповідними державними програмами та інструктивно – методичними матеріалами).
3.4.Продовжити оптимізацію мережі закладів загальної середньої освіти із  врахуванням  демографічних та фінансово-економічних чинників.
3.5.Забезпечити інтеграцію дітей із особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов в інклюзивних класах закладів освіти.
3.6.Забезпечити комп’ютерною та мультимедійною технікою, обладнанням  дидактичним матеріалом, меблями 1-і класи закладів загальної середньої освіти району, необхідними для впровадження компетентнісного навчання.
3.7.Забезпечити учнів 1-х класів наборами Lego Six Brix (шість цеглинок), конструкторами Lego System, наборами Lego Play Box.
3.8.Забезпечити функціонування опорних закладів та їхніх філій.
                3.9. Розширити систему співпраці з вищими навчальними закладами та професійно-технічними училищами в контексті завдань профільної освіти учнів.
                3.10. Продовжити виконання заходів щодо комп’ютеризації та інформатизації освітніх  закладів.
3.11. Сприяти у наданні всім освітнім закладам швидкісного доступу до Інтернету з використанням сучасних технологій підєднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів.
3.12. Здійснити заходи щодо першочергового оснащення опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою, зокрема кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо.
                3.13. Забезпечити оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування у пришкільних  оздоровчих таборах.
                3.14. Забезпечити стовідсоткове безкоштовне харчування учнів 1-4 класів, дітей пільгових категорій, дітей, батьки яких брали (беруть) участь у АТО, дітей-переселенців.
                3.15. .Забезпечити виплату одноразової матеріальної допомоги дітям – сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, яким виповнилося 18 років.
                3.16. Працювати над удосконаленням  системи управління охороною праці, безпеки життєдіяльності навчальних закладів згідно з вимогами нормативно-правових актів державної, галузевої та внутрішньої чинності з питань охорони праці.
                3.17. Постійно тримати на контролі питання забезпечення закладів освіти  району висококваліфікованими  спеціалістами з відповідною фаховою освітою, забезпечити у межах своєї компетентності заходів щодо поліпшення матеріальних та житлових умов працівників освіти, організації їх медичного та побутового обслуговування.
                3.18. Не допускати з ініціативи відділу освіти, керівників установ та закладів освіти скерування працівників у відпустки без збереження заробітної плати.
3.19. Здійснити заходи щодо охоплення  дошкільною освітою  100% дітей від трьох до шести (семи) років.
3.20. Продовжити роботу щодо створення оптимальних організаційно-педагогічних умов для реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, підвищення якості освіти.
 3.21. Забезпечити розгляд в установленому законодавством порядку звернення громадян, опрацьовувати запити і звернення народних депутатів України та депутатів Петрівської районної ради.
3.22. Забезпечити виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
                3.23. Забезпечити контроль за виконанням основних енергозберігаючих заходів, дотримання Державних  санітарних  правил і норм.

                4. Методичному кабінету комунальної установи «Петрівський РЦОЗО»:
                4.1. Продовжити  роботу над районною науково – методичною проблемою «Розвиток  професійних компетентностей педагогічних працівників району як чинник забезпечення якісної освіти і умова формування інноваційного освітнього середовища», спрямувати діяльність РМК, ЗЗСО, ЗДО  на її реалізацію.
4.2. Забезпечити організаційно-практичні заходи щодо планування підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, які працюватимуть у                          1-х класах у 2019/2020 н.р. та 2020/2021н.р.
4.3.Сприяти підвищенню кваліфікації вчителів початкової школи щодо впровадження нового Державного стандарту початкової освіти на базі КОІППО.
4.4. Забезпечити участь директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти у заходах із перепідготовки для роботи в умовах Нової української школи.


4.5. Здійснювати інформаційно-консультативну роботу та забезпечити різноманітними формами проведення методичної роботи щодо реалізації концепції «Нова українська школа».
4.6. Здійснювати постійний науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку  педагогічних управлінських та методичних кадрів.
4.7. Активізувати роботу щодо включення педагогічних колективів, керівників шкіл, учителів у пошукову, експериментально-дослідницьку діяльність, реалізацію їхнього творчого потенціалу, поширення педагогічного досвіду щодо стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби в професійній самореалізації працівників освітньої галузі.
4.8. Забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році» (Лист МОН України від 01.07.        2019 року № 1/11-5966).
                4.9. Продовжити роботу щодо здійснення науково-методичного супроводу реалізації завдань Нової української школи, Державних стандартів, нових навчальних програм, спрямувати роботу на:
                -  розробку методичного  репозитарію;
                - удосконалення науково-методичного супроводу інновацій шляхом залучення фахівців освітніх установ;
                - використання освітніх та соціальних порталів.
                4.10. Здійснювати навчально-методичне забезпечення інваріантної та варіативної складової навчального плану закладів загальної середньої освіти.
4.11. Постійно надавати методичну допомогу керівникам закладів освіти, педагогічним працівникам із організації роботи в профільних класах.
4.12. Організувати роботу методичних структур із формами і методами роботи, які б найбільше задовольняли запити педагогічних працівників, які викладають у профільних класах.
                4.13. Удосконалити організаційно – методичний супровід різних видів моніторингу якості дошкільної, загальної середньої освіти.
                4.14. Активізувати використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками.
                4.17. Здійснити заходи щодо популяризації і упровадженню STEM-STEAM-STREAM-освіти в освітній процес.
                4.18. Удосконалити роботу методичних обєднань учителів - предметників відповідно до  оновлених програм для 2-11 класів та запровадженням компетентнісного підходу до навчання.
4.19. Здійснювати методичне забезпечення змісту освітнього процесу у закладах загальної середньої  освіти з питань впровадження Нової української школи та реалізації змістових ліній Державного стандарту початкової, базової та повної загальної   середньої освіти освітніх галузей у 2019-2020 навчальному році.
4.20. Здійснювати методичне забезпечення щодо проведення Всеукраїнського конкурсу   «Шкільна бібліотека -2020».
4.21. Проводити діагностику рівня компетентності професійних можливостей шкільних бібліотекарів району з метою надання адресної методичної допомоги.
4.22. Сприяти підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, зокрема керівників та вчителів опорних шкіл, учителів початкових класів та педагогічних працівників, які працюють із учнями з особливими освітніми потребами.
4.23. Здійснювати методичний супровід реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти.
4.24.Забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
4.25. Спрямувати роботу на надання педагогічним працівникам закладів дошкільної  освіти  дієвої допомоги щодо використання інноваційних технологій.
                4.26. Розширити і поглибити співробітництво з комунальним закладом «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», Центральноукраїнським державним педагогічним університетом  імені Володимира Винниченка, фондами, організаціями, асоціаціями.
                4.27. Мотивувати педагогічних та бібліотечних працівників закладів загальної  середньої та дошкільної освіти району до вивчення та впровадження ідей і творчої спадщини видатного педагога                            В.О. Сухомлинського, адаптуючи їх до сучасних умов.

5.Комунальній установі «Петрівський інклюзивно-ресурсний центр»:
5.1.Забезпечити проведення  комплексної психолого-педагогічної оцінки  розвитку дитини.
5.2.Надавати психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
5.3.Вести реєстр дітей, які пройшли  комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі.
5.4.Надавати  консультації педагогічним працівникам закладів освіти  з питань організації інклюзивного навчання.
5.5.Надавати  консультативно-психологічну допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні  позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
5.6.Налагодити співпрацю  між закладами освіти,  службою у справах дітей, районним центром соціальних служб для сім’ї,  дітей  та молоді, інклюзивно-ресурсним центром з метою кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
5.7. Брати участь  у  засіданнях круглих столів,  методичних заходів,   районних  методичних об’єднань вчителів, асистентів –вчителів,  практичних психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
5.8. Заключити договори про співпрацю із закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників, обов’язковість якої передбачена законом, мають ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитовані відповідні освітні програми.
5.9 Надавати  методичну допомогу  педагогічним працівникам закладів освіти, батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям.
5.10. Взаємодіяти  з педагогічними працівниками закладів освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
                                                               
                6. Директорам закладів загальної середньої освіти:
                6.1. До 31 серпня:
 підготувати і провести педагогічні ради за підсумками  роботи у минулому навчальному році, визначити  завдання на 2019/2020 н.р.;
на основі типових освітніх програм  закладів загальної середньої освіти (накази МОН  від 20.04.2018 № 405, 407, 408) розробити  та затвердити освітню програму закладу   на 2019/2020 навчальний рік,  схвалену  педагогічною радою закладу;
на основі освітньої програми закладу скласти та затвердити навчальний план, що  конкретизує  організацію освітнього процесу;


визначити структуру навчального  року  у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
               
6.2. Організувати та провести:
- перший урок відповідно до методичних  рекомендацій «КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» для проведення Першого уроку в 2019/2020 навчальному році «Бережемо природу - бережемо  й  Батьківщину свою»;
                -  урочисте святкування Дня знань 1 вересня 2019 року.

6.3. Пріоритетними напрямками з удосконалення управління закладами освіти  вважати:
- розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що має створити умови для постійного і послідовного удосконалення якості освітніх і управлінських процесів;
- розвиток громадського самоврядування в закладі (органи самоврядування працівників закладів освіти, здобувачів освіти, органи батьківського самоврядування) та державно-громадського управління у сфері освіти в умовах децентралізації;
- розвиток інноваційного простору закладу шляхом розширення системи партнерських відносин через співдружність, співпрацю, співтворчість учнів, педагогів, батьків громадських інституцій, соціуму;
- модернізацію системи управління закладом освіти, оновлення змісту освіти, удосконалення методів навчання, запровадження сучасних технологій, розвиток матеріально-технічної бази;
- здійснення глибокого аналізу стану функціонування закладу загальної середньої освіти, визначення перспектив, окреслення стратегії досягнення мети і планування розвитку закладу з урахуванням проектів філій відповідно до сучасних тенденцій розвитку освіти в державі,  потреб соціуму й освітнього середовища;
- удосконалення системи моніторингу якості освіти, щорічного комплексного оцінювання  освітньої діяльності як невід’ємної основи управління розвитком закладу;
                - постійне оновлення менеджерських знань, розвиток, саморозвиток та самовдосконалення керівника, підвищення управлінської компетентності в умовах запровадження Нової української школи.



               
6.4. Із метою модернізації кадрової політики:
                - забезпечити виконання заходів щодо підвищення якісного складу педагогічних працівників шляхом заочного навчання  та здобуття другої вищої освіти;
- забезпечити участь педагогічних працівників району у дистанційних курсах, тренінгах у міжкурсовий період;
                - вживати заходів щодо максимального повернення та працевлаштування випускників педвузів, підготовка яких здійснювалася за державним замовленням, створювати належні умови для їхньої праці, побуту, творчого зростання;
                - урахувати в замовленні на курси підвищення кваліфікації на 2020 рік потреби вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію нових навчальних програм в умовах модернізації освіти;
                - продовжити практику морального та матеріального  стимулювання педагогічних працівників району;
- проводити профорієнтаційну роботу серед випускників закладів загальної середньої освіти з метою орієнтування їх вступу до закладів вищої педагогічної освіти на умовах першочергового зарахування;
- заключити договори про співпрацю із закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників, обов’язковість якої передбачена законом, мають ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитовані відповідні освітні програми.         

                6.5. Із метою підвищення якості освіти:
   - забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання,  впровадження компетентнісного підходу, програм допрофільної підготовки та профільного навчання, удосконалення навчальних програм, зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення рівня  професійної компетентності педагогів;
   - забезпечувати формування в учнів компетентностей, що  знадобляться їм у сучасному світі: володіння іноземними мовами та інформаційними технологіями, уміння критично мислити, співпрацювати з іншими, навчатися впродовж життя, бути відповідальними громадянами своєї країни;
   - узяти під особистий контроль рівень викладання предметів та дотримання педагогічними працівниками критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
   - сприяти розвитку STEM – освіти у закладах загальної середньої та дошкільної освіти;
          - на засіданнях методичних формувань проводити тренінгові заняття,  он-лайн-тестування з метою підвищення якості підготовки педагогів-практиків до розв’язання тестових завдань різних рівнів;               - забезпечити пріоритетний розвиток та функціонування української мови як державної, англійської мови як  мови міжнаціонального спілкування;
          - забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання в початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення;
          - приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми з особливими потребами;
          - удосконалювати систему державно – громадського управління в умовах децентралізації.

                6.6. Із метою реалізації завдань Нової української школи:
-          забезпечити необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, педагогів, батьків Нової української школи ;
-          забезпечити реалізацію завдань, визначених оновленими навчальними програмами, Державним стандартом початкової освіти та умовами реалізації концепції «Нова українська школа»;
-          забезпечити навчальне середовище для реалізації концепції «Нова українська школа» у 1-хта 2-х класах ЗЗСО;
-          планування і дизайн освітнього простору школи спрямувати на розвиток дитини та мотивації її до навчання.

                6.7. Із метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми:
-          забезпечити підвищення  рівня  науково-дослідницької роботи з обдарованими учнями;
-          ширше впроваджувати очно-дистанційне навчання обдарованої  молоді;
-          забезпечити підвищення якості роботи  секцій районної МАН;
-          забезпечити підвищення якості підготовки  школярів до Всеукраїнських учнівських турнірів із навчальних предметів;
-           посилити контроль за цільовою підготовкою учнів  до участі в олімпіадах, конкурсах, Іnternet-олімпіадах;
-          забезпечити впровадження у роботу з обдарованими учнями   інноваційних освітніх технологій;
-          забезпечити впровадження особистісно-орієнтованого підходу у роботі з обдарованими учнями, що передбачає визначення мети, розробку плану і режиму роботи школяра, забезпечення циклічності, тривалості навчання згідно з його віковими та індивідуальними особливостями, належного наукового наповнення змісту занять, впровадження гуманістичних підходів, які б ґрунтувалися на принципах педагогіки співпраці, стимулювання постійного самоаналізу учнем своєї самоосвітньої діяльності, тощо;
-          сприяти активному залученню вчителів, психологів до участі у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності, спрямованих на  роботу з обдарованою учнівською молоддю.

6.8. Із метою підвищення ефективності впровадження у освітній процес закладів освіти  інформаційно – комунікаційних технологій:
-          оновлювати базу даних закладів загальної середньої та дошкільної освіти у інформаційній системі управління освітою (ІСУО Петрівського району);
-          постійно поповнювати інформацію на сайтах закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти;
-          формувати інформаційну культуру учнів та педагогічних працівників відповідно до їхніх інформаційних потреб;
-          залучати учнів та педагогічних працівників до участі в on – line,                 of - line проектах, програмах, експериментах, олімпіадах, конкурсах, Інтернет – заходах (семінари, вебінари, скайп-наради), Інтернет-олімпіади;
-          використовувати Інтернет – ресурси та сервіси як засіб інформальної освіти вчителя та учня;
-          підвищувати ефективність використання Google-сервісів в адміністративній діяльності та освітньому процесі;
-          упроваджувати систему дистанційного навчання та забезпечення за її допомогою ефективного використання ІКТ;
-          сприяти активному упровадженню дистанційного навчання для дітей із особливими освітніми потребами;
-          продовжити роботу щодо створення Інтернет-ресурсів учителями-предметниками;
-          залучати вчителів і учнів до упровадження STEM-освіти в освітній процес;
-          сприяти  розробці, реалізації та презентації STEM-проектів;
-          запровадити наскрізне STEM-навчання, компетентнісно-орієнтовані форми і методи навчання, системно-діяльнісний підхід;
-          запровадити інноваційні, ігрові технології навчання, технології case-study, інтерактивні методи групового навчання, проблемні методики з розвитку критичного і системного мислення тощо;
-          корегувати зміст окремих тем навчальних предметів з акцентом на особистісно-розвивальні, ігрові методики навчання, ціннісне ставлення до досліджуваного питання;
-          створити педагогічні умови для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розробки стартапів.

6.9. Для удосконалення профільного навчання:
- передбачити охоплення профільною освітою всіх учнів                              10-11 класів ЗЗСО району відповідно до нової типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої  наказом МОН від 20.04.2018 року №408;
- враховуючи результати ЗНО з української мови 2019 року, перевагу надавати профілю української філології;
- передбачити упровадження допрофільної підготовки для учнів                   8-9 класах як в опорних закладах, так і у філіях, відповідно до профілю навчання та спецкурсів для поглибленого  вивчення профільних предметів в 10-11 класах;
- передбачити заходи для удосконалення допрофільної підготовки  учнів 8-9 класів із орієнтацією на інтереси і уподобання кожного учня і подальшим вибором професії;
- передбачити зміцнення навчально-матеріальної бази для упровадження профільного навчання, зокрема обладнання кабінетів української мови у Червонокостянтинівській,   Новостародубській, Чечеліївській ЗШ І-ІІІ ступенів;
- постійно проводити моніторинги участі учнів профільних класах в олімпіадах,  конкурсах, їхню результативність у ЗНО;
- учителям, які працюють у профільних класах, постійно вдосконалювати професійну майстерність, упроваджувати сучасні підходи до  викладання предметів, працювати на кінцевий результат – високу якість знань старшокласників.

                6.10. Із метою посилення заходів виховного впливу на учнівську молодь:
-  забезпечити розвиток виховних систем закладів освіти, сприяти повному використанню виховного простору в організації роботи зі школярами;
- сприяти подальшому розширенню напрямів співробітництва закладів освіти  із громадськими організаціями, соціальними інститутами з питань патріотичного виховання;


-  забезпечити розвиток системи морально-етичного виховання учнів;
- забезпечити участь школярів у Всеукраїнському історико-краєзнавчому проекті «Місця пам’яті Української революції                                        1917-1921 років»;
- забезпечити системність та превентивність в організації заходів правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього характеру;
- забезпечити неперервну педагогічну діагностику, формувати в учнів уміння здійснення самодіагностики, самопізнання.

6.11. Із метою активізації роботи з військово-патріотичного виховання:
- створити  на базі ЦДЮТ гурток національно-патріотичного спрямування, який буде методичним осередком даного напрямку в районі та здійснюватиме відповідну роботу серед працівників, відповідальних за організацію національно-патріотичного виховання в школі;
- створити на базі закладів загальної середньої освіти рої та здійснювати їхню підготовку відповідно до Положення «Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в освітніх закладах»;
- продовжити  роботу гуртків військово-спортивного профілю («Школа безпеки», «Сокіл» («Джура») тощо) на базі освітніх  закладів;
- оновити у шкільних музеях експозиції про учасників ООС ЗСУ, які навчалися, працювали у закладі, організовувати проведення зустрічей, виховних годин, волонтерських акцій тощо.

                6.12. Із метою розвитку здоров’язбережувальної  функції освіти:
- здійснювати комплектацію матеріально-технічної бази спортивних залів закладів освіти обладнанням, яке необхідне для якісного проведення уроків фізичної культури;
- реконструкція спортивного майданчика для міні-футболу зі штучним покриттям у Ганнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, Червонокостянтинівській загальноосвітній школі    І-ІІІ ступенів ;
- реконструкція універсального спортивного майданчика для ігрових видів спорту у Ганнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області (с. Ганнівка);
- облаштування майданчика із вуличними тренажерами у Новостародубській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області (с. Новий Стародуб);
 - забезпечити існуючі спортивні зали  та спортивні майданчики закладів освіти новим спортивним обладнанням та інвентарем;
- продовжити співпрацю з сільськими, селищними головами в контексті здійснення підвезення учнівської молоді на районні та обласні змагання.

6.13. Із метою удосконалення роботи шкільних практичних психологів забезпечити:
-         консультування та надання психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»;
-         індивідуальний підхід до кожного учасника освітнього процесу;
-         психологічну готовність учнів 11 класу до здачі ЗНО;
-         психологічний супровід дітей та допомога батькам, які навчаються за інклюзивною формою;
-         надання психологічної допомоги дітям дошкільного та шкільного віку, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції;
-         ефективну роботу психологів щодо профілактики правопорушень та суїцидальних спроб серед дітей та молоді.

                6.14. Із метою посилення соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування:
                - забезпечити створення належних умов та соціального захисту при здобутті якісної освіти дітьми – сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, та учнями з особливими потребами;
- активізувати  роботу щодо розв’язання проблем дітей пільгових категорій із метою поліпшення умов проживання, навчання та виховання;
- посилити  контроль за дотриманням чинного законодавства з питань захисту соціально незахищених дітей;
                - забезпечувати психологічний супровід учнів у процесі навчання та виховання, підтримку дітей вразливих категорій.
               




                6.15. Із метою удосконалення роботи  шкільних бібліотек:
-          підвищувати роль бібліотекаря та його діяльності в системі формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної, читацької культури читачів в умовах Нової української школи;
-          сприяти повноцінному задоволенню потреб учасників освітнього процесу в навчальній, довідковій і навчально-популярній літературі, забезпечення її різноманітності відповідно до вимог Нової української школи;
-          забезпечити бібліотеки закладів загальної середньої освіти сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними засобами, підключенням до мережі Інтернет;
-          створити на базі шкільної бібліотеки закладу загальної середньої освіти бібліотечно-інформаційний центр, що здійснює бібліотечно-інформаційне забезпечення освітнього процесу;
-          своєчасно надавати учням і вчителям доступу до потрібної інформації, удосконалення досвіду під час аналізу інформаційних потреб, задоволення освітніх індивідуальних запитів, інтересів;
-          розширювати інформаційний простір користувачів засобами Інтернет-ресурсів;
-          використовувати інноваційні форми роботи з читачами під час участі у щорічному Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек;
-          забезпечити участь шкільних бібліотекарів у Всеукраїнському  конкурсі  «Шкільна бібліотека-2020»;
-          здійснювати вибір та замовлення електронних версій підручників в ІТС «ДІСО».

        6.16. Із метою покращення ефективності функціонування системи охорони праці у закладах освіти:
-          нормалізувати санітарно-гігієнічні умови праці;
-          забезпечити оптимальні режими праці та відпочинку;
-          проводити профілактичні заходи щодо зменшення травматизму та професійних захворювань;
-          здійснювати заходи для створення здорових і безпечних умов освітнього процесу;
-          забезпечувати виконання чинних правил і норм з безпеки і гігієни праці та навчання.




7. Центру дитячої та юнацької творчості:
7.1. Забезпечити  охоплення дітей позашкільною освітою не менше 63%, особливу увагу звернути на охоплення  дітей соціально незахищених категорій та підлітків із девіантною поведінкою.
7.2.Сприяти розширенню спектру сучасних освітніх послуг з урахуванням потреб та інтересів дітей району.
7.3.Забезпечити оновлення змісту роботи позашкільного навчального закладу  шляхом впровадження сучасних форм і методів роботи.
7.4. Забезпечити розвиток системи національно-патріотичного, художньо-естетичного виховання позашкільного закладу, профорієнтаційної  роботи та  науково-технічної творчості.

                8. Керівникам закладів дошкільної освіти:
8.1.До 31 серпня 2019 року підготувати і провести педагогічні ради за підсумками роботи у  минулому навчальному році та визначити основні завдання  на 2019/ 2020 навчальний рік.
8.2. Забезпечити проведення освітньої роботи в закладі у                     2019/2020 навчальному році   відповідно до інструктивно-методичних  рекомендацій Міністерства освіти і науки України.
8.3.Забезпечити  реалізацію заходів Програми розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти Петрівського району на                      2018-2021 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21.12.2017 року №369.
8.4. Активізувати співпрацю із закладами загальної середньої освіти щодо створення умов для успішного переходу дитини з першого рівня освіти до наступного.
                8.5. Укомплектувати заклади дошкільної освіти педагогічними кадрами відповідно до нормативів.
8.6. Забезпечити проведення внутрішнього моніторингу якості освіти.
8.7. Охопити дошкільною освітою не менше 75% дітей віком від 1 до 6 (7) років, у тому числі 100% дітей віком від 3 до 6 (7) років.
8.8.Забезпечити систематичне відвідування закладу вихованцями старшого дошкільного віку.
8.9. Здійснити заходи щодо  надання освітніх послуг дітям із особливими освітніми потребами відповідно до запитів населення.
8.10 Налагодити  співпрацю із  КУ «Петрівський  інклюзивно-ресурсний центр» щодо  проведення  комплексної психолого-педагогічної оцінки  розвитку дитини.
 8.11. Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
8.12. Заключити договори про співпрацю із закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників, обов’язковість якої передбачена законом, мають ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитовані відповідні освітні програми.                                                                                .
9.Сільським, селищним головам рекомендувати:
9.1.Забезпечити функціонування та розвиток закладів дошкільної освіти відповідно до  вимог Закону України «Про дошкільну освіту», створення умов для доступності дошкільної освіти, у тому числі дітям з особливими освітніми потребами.
9.2.Забезпечити виконання основних завдань розвитку дошкільної освіти, що визначені   районною Програмою розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти Петрівського району на 2018-2021 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21.12.2017 року №369.
9.3.Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища у закладах дошкільної освіти.
9.4. Сприяти охопленню дошкільною освітою не менше 75% дітей віком від 1 до 6 (7) років.
9.5. Забезпечити заклади дошкільної освіти педагогічними кадрами відповідно до нормативів.
9.6. Щорічно визначати прогнозовану потребу у фахівцях з вищою освітою педагогічних спеціальностей відповідної сільської місцевості чи селища міського типу.







Проект рекомендацій для  прийняття  на районній
конференції педагогічних працівників освіти

28 серпня 2019 року

Немає коментарів:

Дописати коментар